گروه فرهنگی عمار

گروه فرهنگی عمار

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «عزیزان! بسیاری از آنچه را ما دیده و آزموده‌ایم، نسل شما هنوز نیازموده است. ما دیده‌ایم و شما خواهید دید. دهه‌های آینده دهه‌های شما است و شمایید که باید از انقلاب خود حراست کنید و آن را هر چه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمیٰ (ارواحنافداه) است، نزدیک کنید.» ۱۳۹۷/۱۱/۲۴

آخرین نظرات

پوستر / شرایط حضور قلب

يكشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۵۵ ق.ظ

                                            پوستر

                                     تصویر زمینه

برای دیدن اندازه اصلی بر روی تصویر کلیک نمایید.

مخصوص چاپ در اندازه A3  و کوچکتر


آیت الله آقا مجتبی تهرانی رحمة الله علیه

آن صلاه و نمازی روی قلب انسان مؤثّر است که با حضور قلب باشد، نه هر نمازی. حضور قلب هم، ابتداءً متوقف بر دو چیز است: یک؛ فراغت وقت و دو؛ فراغت قلب

معنای فراغت وقت، رعایت اوقات موظّفه برای نماز است. یعنی انسان در شبانه روز، یک وقتی را برای نماز خالی کند. وقتی را خالی کند، که می‌داند در این وقت، هیچ کاری نباید بکند، این نماز مؤثّر است. مثلاً ظهر که شد، کارهایش تمام شود. آن وقت وقتی است که باید همه کارها را کنار بگذارد و برود سراغ نماز. یک وقتی را برای نماز، خالی کند

فراغت قلب، یعنی در این وقت که می‌خواهم نماز بخوانم، دلم را از تمام تعلّقاتی که دارد و افکاری که در آن است، فارغ کنم. در نماز به فکر مال، جاه، اولاد و مسائل غیر خدا نباشم. در این وقت که می‌خواهم نماز بخوانم، روی دلم به سوی خدا باشد

نظرات (۴)

  • مهدی مهدوی
  • سلام
    ممنون از بازدید شما.
    فقط یه سوال: من چند بار مدیاپلیر وبلاگمو عوض کردم ولی نمی دونم چرا نمی خونه؟
    لطفا با نظر بفرست.
    تشکر
  • علیرضـــــا معمـــــاری
  • سلام مومن
    خداقوت....
    بروزیم باپوستر ''چادر''
    بهمون سر بزنید اگه برا تبادل لینک موافق بودید توو بخش نظرات خبرم کنید

    فعلا 
    یاعلی

    سلام و رحمه الله

    شهادت امام صادق(ع) تعزیت باد

    خداقوت

    نکته خوبی بود. فراغت وقت را باید ایجاد کرد نه اینکه منتظر رسیدنش بود و نماز را به خاطرش به تاخیر انداخت. همان جمله معروف که به نماز نگویید کار دارم بلکه به کار بگویید نماز دارم.

    و فراغت قلب که ... سخت است !! رکعت اول شاید ولی وسوسه ها و افکار مانع از این میشود که انسان بفهمد کی نماز تموم شد!!!

    باشد که خدا عنایتی کند و از جمله کسانی نباشیم که نماز را سبک می شمارند

  • امین دادخواه
  • سلام
    برای قالب وبلاگ مدهبی توی بلاگ چه کار کنم؟

    لطفا کمک کنید

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی