گروه فرهنگی عمار

گروه فرهنگی عمار

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «عزیزان! بسیاری از آنچه را ما دیده و آزموده‌ایم، نسل شما هنوز نیازموده است. ما دیده‌ایم و شما خواهید دید. دهه‌های آینده دهه‌های شما است و شمایید که باید از انقلاب خود حراست کنید و آن را هر چه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمیٰ (ارواحنافداه) است، نزدیک کنید.» ۱۳۹۷/۱۱/۲۴

آخرین نظرات

پوستر / ماه شعبان ماه عبادت و توسل

چهارشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۲۹ ق.ظ

ماه شعبان

برای دیدن اندازه اصلی بر روی تصویر کلیک نمایید.


امام خامنه ای :

 ماه شعبان ماه عبادت، ماه توسّل، ماه مناجات؛ وَ اسمَع دُعائی اِذا دَعَوتُک، وَ اسمَع نِدائی اِذا نادَیتُک؛ فصل مناجات با خدای متعال، فصل مرتبط کردن این دلهای پاک با معدن عظمت، با معدن نور؛ این را قدر باید دانست. این مناجات شعبانیّه یک تحفه‌ای است که در اختیار ما قرار داده شده است. خب ما دعا خیلی داریم، همه‌ی این دعاها هم پر از مضامین عالی است، امّا بعضی یک برجستگی خاصّی دارند. من از امام بزرگوار (رضوان الله علیه) سؤال کردم، گفتم در میان این دعاهایی که از ائمّه علیهم‌السّلام رسیده است، شما به کدام دعا بیشتر علاقه‌مندید و دلبسته‌اید؟ فرمودند به دعای کمیل و مناجات شعبانیّه؛ به این دو دعا. امام یک دلِ متوجّه به خدا بود، اهل توسّل بود، اهل تضرّع بود، اهل خشوع بود، اهل اتّصال با مبدأ بود؛ وسیله‌ی بهتر در چشم او، این دو دعا بود: دعای کمیل، مناجات شعبانیّه. وقتی انسان مراجعه میکند به این دو دعا، دقّت میکند، می‌بیند چقدر هم شبیه همند این دو دعا؛ شباهتهای زیادی به هم دارند؛ مناجات انسان خاشع، مناجات انسان متوکّل به خدا؛ کَاَنّی بِنَفسی واقِفَةٌ بَینَ یَدَیک، وَ قَد اَظَلها حُسنُ تَوَکُّلی عَلَیک، فَقُلتَ ما اَنتَ اَهلُه، وَ تَغَمَّدتَنی بِعَفوِک؛ امید، امید به مغفرت الهی، به رحمت الهی، به توجّه الهی، بلندهمّتیِ در درخواست از پروردگار؛ اِلهی هَب لی کَمالَ الانقِطاعِ اِلَیک، و اَنِر اَبصارَ قُلوبِنا بِضیاءِ نَظَرِها اِلَیک. ماه شعبان یک چنین ماهی است؛ دلهای پاک، دلهای نورانی، دلهای جوان، از این موقعیّت بهره بگیرند، استفاده کنند، رابطه‌تان را با خدا قوی کنید.

نظرات (۱۰)

  • خادم الحسین
  • سلام.
    بسیار زیبا بود

    التماس دعا
    پاسخ:
    چشماتون زیباست
  • کوثرگرافیک
  • سلام علیکم،
    خداقوت،
    آفرین،

  • آرمان بدیعی
  • خداوند توفیق بهره مندی هر چه بیشتر از برکات ماه شعبان را به همه ما عنایت فرماید. زیبا بود. ممنون.

    پاسخ:
    انشاء الله
  • سرباز ولایت
  • سلام علیکم.خداقوت.
    بسیار عالی.
    به امید توفیقات روز افزون عماران زمان درپناه الطاف مهدی فاطمه (عج)

    با عنوان «به خانمی جوان، خوش برخورد و با ظاهری آراسته نیازمندیم» به روزیم...

    یاعلی
    سلام
    واقعاً خسته نباشید
  • رسول حق منش
  • پیشنهاد برای پوستر :

    این ادعیه انسان را از این ظلمت بیرون مى‏برد . وقتى که از این ظلمت بیرون‏رفت ، انسانى مى‏شود که براى خدا کار مى‏کند ، کار مى‏کند اما براى خدا ، شمشیرمى‏زند براى خدا ، مقاتله مى‏کند براى خدا ، قیامش براى خداست .

    نه این است که‏ادعیه انسان را از کار باز مى‏دارد . در هر صورت ، ظرایفى در این ادعیه مبارک هست که سابقه ندارد . اینها راتوجه بکنید ، انسان را این ادعیه مى‏تواند حرکت بدهد . این ادعیه ، در ماه مبارک رجب ، و خصوصا در ماه مبارک شعبان ، اینها مقدمه‏و آرایشى است که انسان به حسب قلب خودش مى‏کند ، براى این که مهیا بشود برودمهمانى ، مهمانى خدا .

    مناجات شعبانیه از بزرگترین مناجات ، و از عظیمترین معارف الهى ، و ازبزرگترین امورى است که آنهایى که اهلش هستند ، مى‏توانند تا حدود ادراک‏خودشان استفاده کنند . این ادعیه‏اى که وارد شده است در ماه مبارک و در ماه شعبان ، اینها راهبرماست به مقصد .

    امام خمینی

    پاسخ:
    خیلی ممنون از مطلب زیباتون 
    پوستر طراحی شد 
    با عنوان مناجات بهترین راهبر
    یا علی

  • رسول حق منش
  • پیشنهاد برای پوستر :
    مناجات «شعبانیه» را خواندید؟ بخوانید آقا! مناجات شعبانیه از مناجات هایی است که اگر انسان دنبالش برود و فکر در او بکند، انسان را به یک جایی می‌رساند. آن کسی که این مناجات را گفته و همه ائمه هم به حسب روایت می خواندند، اینها، آنهایی بودند که وارسته از همه چیز بودند. مع ذلک آن طور مناجات می کردند، برای اینکه خود بین نبودند. هرچه بودند این طور نبوده که خودش را ببیند که، حالا من امام صادق ام دیگر، نه امام صادق مثل آن آدمی که در معصیت غرق است مناجات می کند، برای اینکه می بیند خودش هیچ نیست و هر چه هست نقص است و هر چه هست از اوست. هر چه کمال است از اوست، خودش چیزی ندارد هیچ یک چیزی ندارند، انبیا هم هیچی نداشتند. همه هیچ اند و اوست فقط ، همه هم دنبال او هستند، همه فطرت ها دنبال او هستند، منتها چون ما محجوبیم، نمی فهمیم که ما دنبال او هستیم؛ آنهایی که می فهمند، آنها وارسته می شوند و می روند سراغ همان معنا. این کمال انقطاعی که خواستند، این کمال انقطاع همین است که از همه این چیزهایی که هستش، اصلش به کنار باشند. انه کال ظلوما جهولا را که در آیه شریفه وارد شده است که عرضنا الامانه علی السموات والارض و الجبال فابین بعد می گوید: انه کان ظلوما جهولا بعضی می گویند که «ظلوما جهولا» بالاترین وصفی است که خدا برای انسان کرده؛ «ظلوما» که همه بت ها را شکسته و همه چیز را شکسته؛ «جهولا» برای اینکه به هیچ چیز توجه ندارد و هیچ چیز را متوجه به آن نیست، غافل از همه است. ما نمی توانیم این طور باشیم، ما امانتدار هم نمی توانیم باشیم، لکن می توانیم در آن راه باشیم. (صحیفه امام، ج۱۹، ص۲۵۳)
    پاسخ:
    خیلی ممنون از مطلب زیباتون 
    پوستر طراحی شد 
    با عنوان مناجات شعبانیه را خواندید؟
    یا علی
    باسلام
    ماجور باشید.
    زحمت این متنو هم بکشید...
    برای این‌که انسان بتواند وقتی وارد این تالار(ماه رمضان) شد، چشمش باز باشد، غافل نشود، دچار گیجی و گولی نشود که سرش را بیندازد پایین و از این در وارد شود و از آن در بیرون برود؛ نگاهی به دوروبر کند و استفاده‌یی ببرد و برای این‌که این آمادگی در من و شما پیدا شود، این ماه رجب و شعبان را قرار داده‌اند؛ رجب یک‌جور، شعبان یک‌جور دیگر. رجب، بیشتر ماه نماز است؛ شعبان، بیشتر ماه دعا و روزه است؛ این مناجات شعبانیه را ببینید. من یک وقتی از امام (رضوان‌اللَّه‌علیه) پرسیدم در این دعاهای مأثوری که وجود دارد، شما کدام دعا را بیشتر از همه خوشتان می‌آید و دوست دارید. فرمودند: دعای کمیل و مناجات شعبانیه. اتفاقاً هر دو دعا هم مال ماه شعبان است؛ دعای کمیل که می‌دانید اصلاً ورود اصلی‌اش مال شب نیمه‌ی شعبان است، مناجات شعبانیه هم که از ائمه نقل شده، متعلق به ماه شعبان است. لحن این دو دعا به هم نزدیک است؛ هر دو عاشقانه است. در مناجات شعبانیه: «و ان ادخلتنی النّار اعملت اهلها انّی احبّک»؛ جهنم هم که من را ببری، فریاد می‌کشم تو را دوست دارم. و در دعای کمیل: «لان ترکتنی ناطقا لاضجّن الیک بین اهلها ضجیج الاملین و لاصرخنّ الیک صراخ المستصرخین و لابکینّ بکاء الفاقدین»؛ اگر به من در جهنم اجازه بدهی و نطق را از من نگیری، فریاد می‌کشم؛ فریادِ امیدواران، فریادِ دلدادگان و فریادِ دلباختگان را.(رهبری83/7/13در دیدار وزارت اطلاعات)متن داخل پرانتز متعلق به متن اصلی نیست.
  • سرباز ولایت
  • با سلام
    دوست عزیز پستتون لینک شد:
    http://www.jayeshohada.ir/linkdaily

    التماس دعا
    یا علی
    پاسخ:
    خیلی ممنون

  • محمد مهدی علیزاده
  • عرض سلام خدمت شما سرور گرامی

    خیلی خوشحال میشم از اینکه با شما هملینک بشم ...

    اگر مایل بودید لینک یا لوگوی وبلاگ بنده حقیر رو هم را در پیوندهاتون قرار بدید ...

    راستی اگه وقت داشتید به وبلاگم سر بزنید ... آقای طراح رو فراموش نکنید ...دی

    با تشکر فراوان
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی